Entri Robris

|

(Ir a Versión Castellano)

Jadi 10 añus 

foto_2

        Esti escritu es diferenti. Tieni de selu pol juerza. Y es qu’agora jadi 10 añus dendi qu’esi malditu 11 de marzu del 2004 murierun cuasi 200 presonas pol mé d’unas bombas qu’unus hombris pusun en unus trenis en Madrís. Muchas vedis se idi que, cuandu pasan esas cossas, t’acuerdas siempri de lo que has jechu esi día. Y ye verdá.

         Antoncis estabamus en tiempu de votus. El día 14 d’esi mes de marzu eran los votus pa’l Congresu y pa’l Senáu. Y era la primera vés que yo iba metíu en una lista: me presentaba pa’l Senáu por el PREPAL (Partíu Regionalista el País Leonés). Y, pol mé d’ellu, iban a jadelmi una entrevista ena desaparecía Televisión de Ciarrodrigu. Comu yo antoncis vivía enos Madrilis, me tocaba cogel el cochi pa venil a la entrevista. La cosa apencipió rara cuandu me dispierté una hora antis de sonal el despertaol. En estandu ena cama pensé: “vamus a vel qué idi la arradiu”. Y antoncis lo oyí: habían esprotáu unas bombas enos trenis de Madrís. No tengu qu’idil qu’escapáu se m’espantó el sueñu.

         Seguí oyendu l’arradiu unus minutus y el golpi jué entovía más grandi cuandu dijun los lugaris y la hora. Y es qu’esus trenis, esas parás, esa hora y esa línea de trenis era bien conocía pol mí: eran los mesmus trenis qu’estuvi cogiendu tólus días a esas mesmas horas jasta una semana antis de los atentáus. ¡Yo podía habel estáu allí! Y de seguru qu’había estáu sentáu al láu de genti qu’esi día no tuvu tanta suerti comu tuvi yo.

         El viaji en cochi a Ciarrodrigu jué, comu no pué sel menus, un il con el corazón encurujáu, pos a cá minutu, a cá parti que daban, el númeru de genti muerta iba creciendu jasta los 191. Un montonáu de genti que murió sin sabel por qué, un montonáu de familias que quearun derrotás pa siempri. Y, pa los demás, el pensamientu contínu de que mos podía habel tocáu a nusotrus.

         Los días que siguierun mos tocó vivil las esprosionis de Leganés, andi vivía antoncis. Siempri recordaré a la genti que, en sabiendu que viviamus allí, mos llamó pa vel si estabamus bien, lo mesmu que mos llamarun pa sabel el día los trenis. Nunca no voi a olvial tampocu la primera vés que golví a Atocha, y la genti de Los Madrilis, y mucha de juera d’allí, habían jechu un altal grandonón con velas siempri arcendías, froris, papelinus con escritus,... No pudi menus que dejal un papelinu con el mi escritu y los mis recuerdus a aquella genti que mos dejó esi malditu 11 de marzu. Y bajal jasta andi se cogin los trenis y vel comu, añus dispués de los atentáus, entovía estaban los techus negrus del jumu d’aquel día...

         Yo tuvi suerti, dejé de cogel esus trenis la semana antis. Otrus no tuvun la mesma suerti que yo. Pa tós ellus, pa las sus familias, pa tóa la genti que queó jería, pa tóa la genti que nunca no va a olvial lo que pasó esi día, van estas rayinas. Porque ya jadi 10 añus dendi esi día, peru a angunus mos dueli comu si juesi algu d’ayel mesmu. Algu que necesita muchu más que 10 añus pa olvialsi. Quiciás 10 vías. Pol vusotrus.