Los votus

|

ENTRI ROBRIS

Los votus

(Ir versión en Castellano)


foto_2

         El 25 de mayu son los votus pa’l Parlamentu Uropéu. ¿Qué quieri idil esu? Que vamus a escogel, con el nuestru votu, a la genti que va a represental al nuestru país enos asuntus d’Uropa.

         El casu es que estus días vamus a oyel cosas dendi tólus láus. Comu siempri, los grandis partíus mos van a prometel el sol, la luna y las estrellas. Promesas que, de seguru, se le habrán olviáu el día 26. Otros dirán que los de siempri ya no valin, que es mejol remual el votu y dálsilu a otrus partíus. Unus van sólus, otrus van cona compaña d’otrus partíus, uñíus y rebujáus pa esti tiempu y estus votus. Los unus palrarán de lo malus que son los otrus; los otrus de lo peoris que son los primerus. De seguru que tós palrarán de lo malus que son tós menus ellus. Partíus grandis, partíus chicus, partíus que defiendin el centralismu, partíus que defiendin una región, otrus que defiendin que la su tierra sea un país aparti, otrus que defiendin el nuestru Reinu de León, otrus que defiendin la naturaleza,... Entri tós me paici que jadin 39.

         ¿Y a quién votal? Pos hombri, esu no voi a idilu yo, está craru. Y menus porque soi parti interesá ya qu’estoi en drentru d’una de las candidaturas, la del PREPAL. Lo que importa es que esi domingu 25 de mayu vayamus tóa a votal, porque es algu a lo que tenemus derechu y porque vamus a escogel a los que mos van a represental en Uropa. Votemus lo que votemus estará bien, pos es un mó y manera de idil a los nuestrus representantis qu’estamus aquí. Y, digan lo que digan ena campaña, tólus votus valen lo mesmu, los que se dan a los partíus grandis y los que se dan a los partíus chicus.

Habrá partíus con más votus, los habrá con menus votus, los habrán que dirán que han ganáu, otrus dirán que no han perdíu (es curiosu, enas eleicionis naidi pierdi nunca),... Peru si vamus a votal la que ganará será la democracia. Y esta democracia (el “gobiernu el pueblu”) es algu que tós tenemus el debel de cudial. La genti puedi cudiala yendu a votal cuandu hai eleicionis, pos agora mesmu es el votu el que le puedi idil a los políticus si lo han jechu bien o mal. Los políticus teniendu mú presenti que, una vés que han salíu elegíus, no representan ná más a los que los han votáu, sinu a tós, y teniendu mú presenti qu’el nuestru votu no es un chequi en brancu pa que jagan lo que quieran.

         Dendi esti rinconinu vos animu a il a votal esi domingu 25 de mayu. Es unu de los nuestrus derechus, no lo dejemus pasal.